Sunday 21 October 2012

.Saya Dah Penat.


Assalamualaikum...



 

Kehidupan... 
Kadang kadang aku tak paham apa yang aku mahukan...
Apa yang aku kejarkan dalam hidup ini...
Acap kali pertanyaan dan persoalan ini berlegar legar di dalam mindaku...
Masih mencari cari erti, arah dan tujuan yang ingin dikecapi...
tapi sehingga saat dan detik ini, masih belum ditemui...


Kehidupan...
Ada kalanya aku jadi lemah kerana mu...
Ada kalanya aku jadi gila kerana permainan mu...
Ada kalanya juga aku seakan sudah berputus asa dengan mu...
Sehingga ada masanya aku berfikir untuk tidak memikirkannya lagi...


Kehidupan...
Jika engkau boleh berkata kata...
Sudah pasti aku akan memaksa mu untuk menjawab pertanyaan aku ini...
Jika engkau boleh mengerti perasaan yang aku alami ini...
Pasti engkau turut merasa apa yang aku rasai ini...
Dan jika engkau dapat melihat...
Pasti engkau sedih melihat keadaan aku begini...


Kehidupan...
Selama 25 tahun aku sudah bernafas di dunia ini...
Banyak cerita yang telah aku dengari...
Banyak ketawa yang telah aku lihat dengan mata yang tidak pernah menipu ini...
Dan banyak juga tangisan yang aku dengari saban hari dalam meniti hari hari disini...
Itu semua pengalaman berharga yang dikutip untuk menjadi sumber kekuatan dikemudian hari...


Kehidupan...
Mengertilah sesekali akan hati dan perasaan ini...
Yang mungkin susah untuk difahami oleh insan lain di bumi ini...
Kadang ia kuat, sekuat besi yang tidak mudah dibengkokkan...
Kadang ia lemah, pantang di sentuh pasti berkecai seperti gelas yang pecah bertaburan ke lantai...







Kehidupan...
Hanya satu yang ku pinta...
Bantulah aku untuk terus mendaki puncak yang tertinggi...
Walau jalan yang terpaksa ditempuh terlalu banyak onak dan durinya...
Selagi ada secebis harapan dan doa yang diutuskan...
Tidak akan sesekali jiwa ini mengalah...
Malah akan terus berjalan merentasi halangan...
Dan jika perlu untuk berlari melawan arus yang deras...
Akan ku gagahi jua kaki ini untuk sampai ke destinasi yang dituju...
Berbekalkan kecekalan dan kekuatan yang masih berbaki...
Selagi jasad ini masih bernyawa...





No comments:

 

Template by Blogger Candy