Friday 16 December 2011

Kau Sudah Besar Untuk Bezakan Mana Yang Baik Dan Buruknya


Apa bezanya manusia dengan haiwan? semestinya kedua-dua makhluk ciptaan ALLAH ini dikurniakan otak. tetapi, yang membezakan adalah akal. manusia diberikan kelebihan itu untuk menilai mana yang baik, mana yang buruk. berfikir sedalam-dalamnya sebelum mengambil sesuatu keputusan yang bakal menentukan hala tuju hidup. siapakah kita di masa hadapan nanti. 


Aku rasa satu Malaysia sudah heboh agaknya dengan berita mengenai seorang pemuda yang bernama Ariff Alfian Rosli. kisah seorang pelajar Malaysia tajaan Petronas yang telah berkahwin dengan teman lelakinya. diulang sekali lagi. TEMAN LELAKI ! atau dalam bahasa mudah difahami adalah perkahwinan gay ! yang paling memalukan, siap boleh pakai baju melayu, lengkap dengan tengkolok lagi tahu. siyes, aku sangat malu sebab itu sudah menjatuhkan maruah orang Melayu dan lebih teruk lagi mencemarkan kesucian agama Islam.


Budak pintar tapi tidak dapat menggunakan kepintaran yang dikurniakan dengan sebaiknya. alangkah ruginya ! pada mulanya, aku pun tak tahu menahu siapa Ariff Alfian Rosli ini. ape cerita sebenarnya. tub-tub, heboh pasal cerita dia dekat blog-blog dan facebook semestinya. korang boleh baca dekat sini untuk tahu cerita selanjutnya.



 


kalau nak tengok lebih banyak lagi, boleh pergi dekat sini. tak sanggup aku nak letak bebanyak gambar mereka nie. lagi-lagi time dorang kiss tuuu. adehhh ! -___-







"Semoga dibukakan pintu hatinya untuk kembali ke jalan yang benar. sesungguhnya, ALLAH itu maha pengampun dan maha mengasihi. wallahu a'lam."



No comments:

 

Template by Blogger Candy