Sunday 8 January 2012

Ayah Saya Ialah.........




Assalamualaikum.




Suatu petang yang indah. lokasi kejadian di rumahku, syurgaku. mata dengan statik tanpa berkelip diarahkan pada tb. focus !
 
 
 
Kak Ngah, macam mana nak buat karangan tentang bapa saya? 
 
Adik ceritalah pasal abah.
 
Tahulah. tapi macam mana?
 
Mula mula adik tulis lah nama abah, umur, macam mana perangai abah, macam mane abah layan anak anak dia, apa impian abah. lebih kurang macam tu lah.
 
Impian abah ape Ngah?
 
Nak melihat anak anak dia berjaya... ( tibai ! padahal, ak pon tak tahu. mesti nak kene tunjuk pandai sikit depan adik kannn. hahah ) 
 
Ouh. abis tu. cita cita abah ape?
 
Terdiam sekejap. ( dalam hati : abah kan dah pencen. ade lagi ke cita cita? :p )
 
Cita cita dengan impian tu sama ke Ngah?
 
Adehh. mana sama laaaa. impian tu impian la, cita cita tu cita cita lah. ( hahah. bongok giler jawapan aku ! ) Alaa, kenapa banyak sangat tanya nie? adik nie kan, memang suka kan tanya tanya soalan time Kak Ngah nak tengok tb. tahu tak? orang nak fokus, fokus ! oke? ( taktik nak melarikan diri :p )
 
 
 
 
 
 
Pastu muka nak buat kelat macam nie selalu tahu. baru die akan diam. hahah
 
 
 
Sekali abah aku lalu laaaa... terus dia pergi tanya abah aku. SELAMAT ! 
 
 
 
Pening kan kalau ade adik yang banyak soalan nie? setiap kali dia bukak mulut, semua percakapan dalam bentuk soalan. kenapa itu, kenapa ini? habistu macam mana? lepas tu, lepas nie? memang menguji kesabaran -____- pastu, memang pandai pilih timing ! time aku tengah tengok tb, time makan. kalau jawapan selamat time makan senang je. 'adik, kan makan tak baik bercakap. senyappp !' hahah. kesian kat aku :p 
 
 
 
Yelah, dah tadee orang lain kat rumah nie. tinggal kami berdua je pluss parents dan my bro. laki? haruslah pulak rajin nak melayan kan? kadang kadang, kesian kat die jugak. tadee kawan nak main. kakak kakak dan abang awak semua dah tua bangka dah. heheh. petang tadi sempat jugak aku bertanya. 'Adik, nape tak main basikal lagi?' and jawapan die. 'Adik tadee kawan nak main..' duhhhh. sedih bangat ! 
 
 
 
Btw, dia penyeri family aku sedar atau tak. tadee die, suramlah rumah. sebab die paling huhahuha. kuat menangis ye gak. satu taman boleh dengar lagu free kalau radio dah terpasang ! hahah. dan paling penting, teman bergaduh aku :p



2 comments:

Sara Ali said...

izah sesuai jadi wartawan la....
suka tngok dia.,...
cute...

CikShidot said...

wartawan melodi? :p
boleh tumpang glamour skali
hahah.

 

Template by Blogger Candy