Friday 6 January 2012

Love Letter 2011


Assalamualaikum.






Dia... bagaimana harus aku describe mengenai dia? Dia bukan seperti Aaron Aziz semestinya. Bagai langit dan bumi jauhnya. Dia bukan Anuar Zain yang merdu suaranya. Bisa mencairkan hati ramai wanita wanita diluar sana. Tapi dia adalah dia.


Dia selalu disamping bila ku kesedihan. Dia selalu mencuba memberiku senyuman tika diri ku berada di dalam kesedihan. Dia selalu mengembalikan tawaku disaat aku berada di dalam kemarahan dengan lawak lawak sengalnya. Walau mungkin dia pula yang akan dimarahi, tapi dia masih mencuba. Dia memberi kata kata semangat saat aku mula berasa putus asa dihimpit tekanan dan ujian yang mendatang. Dia sentiasa disitu walau aku selalu tidak menyedarinya.


Kadang, kenakalan dia membuatkan aku geram. 
Kadang, usikan dia membuatkan aku benci. 
Kadang, marah die membuatkan aku sedih. 
Kadang, rajuknya membuatkan aku kecil hati. 
Kadang, cemburunya membuatkan aku rimas. 
Kadang, diamnya membuatkan aku gelisah. 
Kadang, senyumannya membuatkan aku terpana. 
Kadang, jelingannya membuatkan aku takut. 
Tapi itu semua membahagiakan aku.


Tapi kini. Itu semua sudah tidak beerti. Dia sudah pergi jauh. Jauh meninggalkan aku. Sendirian. Mungkin tiada peluang lagi untuk bertemu. Saat die berlalu pergi, saat itu jugalah hati ini mula memahami. Rasa itu mula hadir walau aku cuba untuk menidakkan selama ini. Luahan yang dia ucapkan hanya dipandang sepi oleh diriku. Jawapan yang dia harapkan, hanya dibiar hampa oleh aku. Kegembiraan yang dia harapkan, terpaksa aku hancurkan. Tapi, mengertilah itu semua bukan kehendakku. 


Wahai si dia. Walau dimana sahaja dia berada. Aku doakan dia berbahagia selalu dalam menjalani kehidupan yang akan mendatang. Ingat janji dan doa kita bersama. Kita berjanji supaya tiada perasaan benci yang terikat diantara kita. Kita saling mendoakan yang terbaik buat sesame sendiri. Mendoa semoga kita akan bertemu dengan jodoh masing masing yang terbaik buat diri kita berdua. Dan menerima qada dan qadar bahawa. Dia bukan untuk aku. Dan aku juga bukan untuk dia.


Terima kasih memberi aku rasa bahagia walau seketika. 
Terima kasih kerana cuba memahami aku. 
Terima kasih kerana mengambil berat akan diriku. 
Terima kasih kerana sentiasa menceriakan hari hari ku. 
Terima kasih kerana tidak pernah membenci aku. 
Terima kasih kerana sentiasa menyayangi aku. 
Walau ikatan persahabatan sahaja yang mampu aku berikan. 
Terima kasih kerana membuat aku percaya kembali bahawa sememangnya cinta itu masih wujud buat diriku. 
Terima kasih atas segalanya. 






.Love Letter yang tak akan pernah sampai ke tangan penerimanya.




Rindu itu menjengah kembali. Kadang, aku kuat. Kadang, aku tewas. Kadang, ada perkara yang tidak perlu kita ucapkan kerana takut ia akan merubah segalanya. Biarlah rahsia Love Letter ini tersemat disini tanpa pengetahuan Dia. Dia tak mungkin aku temui lagi. Dia ku abadikan di dalam jiwa. Menjadi sejarah yang termanis pernah terjadi dalam hidupku. Dia adalah dia. Tiada yang lain sepertinya. Itu yang pasti. 


 

4 comments:

♥ FeRra ♥ said...

what if one day die terbace luahan ko nie dot ???? ;)

CikShidot said...

impossible ! tak mungkin ! :)
kalau btl pon, die takkan tahu dia adalah DIA di dlm cerita ini :p

Sara Ali said...

sy tahu dia adalah dia....
comelnya shida..
tersentuh hati kita...

setiap barisan memang membawa maksud tersendiri...
syahdu...

CikShidot said...

terima kasih sara kerana sudi membaca :')

 

Template by Blogger Candy