Monday 9 January 2012

Kejayaan Bermula Daripada Impian Dan Angan-angan


Assalamualaikum.


Dia yang sebelum ini tidak pernah menjangka atau bermimpi untuk menjadi juara MasterChef Malaysia yang pertama. dan sekarang, itu bukan mimpi atau angan angan mat jenin lagi tapi itu adalah satu realiti. siapa lagi insan bertuah yang dimaksudkan kalau bukan Dr. @ Chef Ezani Monoto :) seriously. aku sangat teruja sebab dia salah seorang calon favorite MasterChef aku untuk musim pertama nie.



Orang kata, tuah ayam nampak di kaki. tuah manusia siapa yang tahu kan? doktor sudah. kini mengejar impian untuk memiliki perniagaan katering sendiri juga photography. itu katanya. bertuah badan dek nooon ! tak sabau nak tunggu buku masakan yang akan diterbitkan nanti. tak sabau nak mencuba desert dia semua. sangat delicious ye nampaknya. tapi kalau aku rajin nak membuatnya lah :p






Gambar ehsan : EzaniMonoto

saat saat manis menjulang kejayaan. moments yang hampir membuatkan aku menangis terharu. happy tengok kejayaan orang lain :)





Dah lah cantik. muda lagi. pandai masak. cool. ape lagi? berebut orang nak buat menantu :)




Bercakap pasal impian. apa impian korang? honestly. aku banyak sangat impian, especially untuk mak dan abah aku. keluarga aku. kemudian untuk diri aku sendiri. rasa tanggungjawab yang ade sangat besau bila memikirkan sedalam dalamnya. apa pon, bila niat kita ikhlas, InsyaAllah pasti dipermudahkan jalannya kan. apa guna jika kita dapat mencapai impian tetapi tidak dapat membahagiakan mereka mereka yang tersayang, bukan? walau ada waktu dan ketikanya, aku rasakan apa yang aku impikan dan harapkan itu adalah sesuatu yang susah untuk digapai, namun hati selalu berkata. tiada yang mustahil di dunia ini. hanya perlu berusaha, diiringi doa kepada Allah, dan bertawakal selepas melakukan segala yang termampu. InsyaAllah.




3 comments:

Sara Ali said...

i don't like that song...haha...
(Ada kaitan dlm hidup)


impian kita?
rahsia...

kita pon suka ezani menng...
masa nk msuk final tu,,,
cuak sgt sbb di awat menu saat2 akhir..
takur sgt dia x dpt siapkan...
mana x nyer..
bila chef ckp berundur...
dia muka mcm x puas aty jer...

tpiii...
xsangka masuk final n dh menang pon..
tpi time finalx dpt tngok la plk,,
sadissss....

Sara Ali said...

i don't like that song...haha...
(Ada kaitan dlm hidup)


impian kita?
rahsia...

kita pon suka ezani menng...
masa nk msuk final tu,,,
cuak sgt sbb di awat menu saat2 akhir..
takur sgt dia x dpt siapkan...
mana x nyer..
bila chef ckp berundur...
dia muka mcm x puas aty jer...

tpiii...
xsangka masuk final n dh menang pon..
tpi time finalx dpt tngok la plk,,
sadissss....

CikShidot said...

nanti mesti ada ulangan dia.
jangan terlepas lagi :)

setiap lagu tu kan ada ceritanya.
i like this song !
hahah

 

Template by Blogger Candy